Wednesday 21 March 2012

:: a Quote ::

Assalamualaikum.

done with an interview today. interview kunun-kunun kerja kat Intel. merepek meraban sume ade. faculty seronok kot tengok kami kelam kabut prepare. panel pon lecturer je. tq sir and miss. =)


Kegembiraan memerlukan rasa aman , harta memerlukan sedekah. Kemuliaan memerlukan amal dan kekuasaan memerlukan sikap rendah hati.





Yup,that quotes totally right becoz kita hanya akan rase happy bila hati kita tenang. adekah people will be hepi enough when die bersedih? Except untuk menyembunyikan kesedihan dari pandangan manusia lain. Try kita tengok manusia yg mencari kegembiraan dengan cara yg salah. pergi clubbing as an example. contoh ya. nak gembira tapi kegembiraan tu tak kekal lama coz after balik clubbing , hati itu masih tidak puas. why? coz hatinya tidak merasa ketenangan and aman. maka, bermulalah perkara negative lain untuk mencari kegembiraan yg sementara. okeyhh. kemain lebar explain. hik.

Untuk membersihkan harta duniawi kita ni , sedekah n amal jariah sangat diperlukan. zakat itu perlu dikeluarkan coz dalam harta tu ade hak orang lain. sedekah itu if ikhlas , insyaAllah akan diberi ganjaran oleh Allah.



"padi semakin berisi , semakin tunduk"


even related sikit2 ayat tentang padi tu dengan kekuasaan tapi tetap nak mention jugak. heee. so conclusionnya, even kita ade pangkat dalam persatuan ke , peringkat universiti ke , pemimpin masyarakat ke , bile makin x sombong , makin ramai yg akan suka. kalau sombong, memang kena kecam la. orang pon xnak layan ape yg awak cakap tu... hoho. sadis betol ayat malam ni. =p


maka , selesai sudah yana share n memberi ulasan based on a quote. salam sayang and nyte peeps!

No comments:

Post a Comment